U zadnjih pet godina broj učenika u osnovnim školama u BiH smanjio se za 27 hiljada, a broj učenika u srednjim školama za čak 30 hiljada. Ovaj problem je jednako izražen u oba entiteta i Brčko distriktu, ali i u svim kantonima. U odnosu na 2011. u osnovnim školama u 2015. u BiH svaka deseta stolica je ostala prazna, a u srednjim školama čak svaka peta stolica. Pored alarmantnog problema smanjenja broja učenika, slaba privreda BiH se bori i sa činjenicom da po završetku obrazovanja veliki broj bh. školaraca nije spreman za tržište rada. Dodatno, bh. privreda se suočava i sa problemom odlaska kadra u zemlje EU radi većih plata i boljih uslova. Bh. obrazovanje suočava se i s problemima kao što su razdvajanje učenika po nacionalnoj osnovi ili onemogućavanje učenicima da pohađaju nastavu na njihovom maternjem jeziku. U NEZAVISNOM BLOKU želimo konkretnim mjerama raditi na unapređenju kvalitete obrazovanja i omogućiti da obrazovni sistem odgovori na potrebe tržišta rada. Imamo ambiciju da po prvi put nakon rata, pokrenemo najveći proces reforme i modernizacije školstva, koji će kada bude završen, naše učenike pripremiti za 21. stoljeće i potrebe tržišta. Želimo bh. obrazovanje uvesti u eru digitalizacije, želimo bh. obrazovanje koje će podržati inovativnost i poduzetnički duh, i bh. obrazovanje koje će one koji su i danas u školskim klupama, voditi do lakšeg, bržeg i bolje plaćenog posla u BiH u kojoj će se dobro i rado živjeti i ostajati. To želimo postignuti kroz rezultate međunarodno ugledne i relevantne OECD-ove PISA studije o kvaliteti obrazovanja u BiH, koje se očekuje tokom 2018. i korištenje iskustava zemalja srednje i istočne Evrope, koje su prošle kroz obrazovne reforme fokusirane na poboljšanje kvalitete, želimo izraditi detaljnu strategiju i akcijski plan reformi. A kroz postepeno uvođenje dualnog obrazovanja želimo ponuditi šansu mladima da kroz obrazovanje steknu iskustvo i znanje nužno za ulazak na tržište rada. Također želimo izraditi projekte koji će poboljšati mobilnost radnika unutar BiH. S obzirom da je nadležnost za obrazovanje na svim nivoima vlasti, za jednu kvalitetnu i sveobuhvatnu reformu, potrebno je staviti zajedničke interese i potrebe, a ovaj proces mogu voditi samo kvalitetni i profesionalni kadrovi. U Nezavisnom bloku njima želimo dati šansu. Kada su u pitanju problemi razdvajanja učenika i onemogućavanja učenja na maternjem jeziku, zalagat ćemo se za poštovanje Ustava BiH u obrazovanju, aktivnije uključiti međunarodne institucije u rješavanje ovoga pitanja po standardima koji važe svugdje u svijetu, te osiguranja svih prava zagarantovanih međunarodnim aktima i standardima.